[cartpops_cart_launcher]

054-8811-651

אלי שוקרי

אלי שוקרי

אדריכל, מנהל בית הספר המקוון לרוויט, כותב הבלוג "איש הרוויט"

אורטל בן צור מעצבת פנים ברוויט

צילום : דנה קרן
את אורטל הכרתי בקורס רוויט מקיף פרונטלי שאני מעביר, הקורס פונה יותר לקהל האדריכלי ופחות לקהל מעצבי הפנים ( למעצבי פנים יש לי קורס מיוחד בשבילם ). היא הבהירה לי מההתחלה שהיא בעצם מעצבת פנים והתעקשה על קורס פרונטלי, ואני בתגובה אמרתי לה שאם היא תקשיב לי היא תצליח, ושהיא רק צריכה לעבוד, הרבה..

 

במהלך הקורס, אני מנחה את התלמידים לבנות פרוייקט אמיתי משלהם. בסוף כל שיעור הם מקבלים משימות לשיעור הבא בהתבסס על החומר שלמדנו, ולפני כל שיעור שולחים לי את הפרוייקט שלהם לבדיקה.

 

במקרה של אורטל הייתי מופתע כל פעם מחדש, מהנקיון, מהדיוק, מהפשטות ובעיקר ממילוי כל המשימות ומהעובדה שהיא בחרה פרוייקט מאוד פשוט אבל מצד שני בנתה אותו בפירוט מרשים וערכה אותו לסט לא פחות מרשים.

 

אני מביא בפוסט הזה ראיון אינטרנטי שערכתי איתה, כלומר לא באמת נפגשנו ושאלתי אותה שאלות, פשוט ניסחתי ראיון, שלחתי לה, היא ענתה, והינה הוא כאן.

 

תהנו !

סט התוכניות של הפרוייקט של אורטל - מוזמנים לדפדף עם החיצים

מה הסטטוס שלך היום?

מעצבת פנים

מהו מקום העבודה שלך היום ?

עד לפני מספר חודשים עבדתי במשך חמש שנים בסטודיו קטן לעיצוב פנים “סטודיו רוני קרן” במסגרת העבודה התעסקנו בעיקר במגורים פרטיים, דירות ובתים, אבל לא רק, עיצבנו חללים מסחריים כמו מסעדות וחנויות בגדים.

למה? למה זה הסטטוס וזה העיסוק שלך היום ?

אני חושבת שזה היה שם תמיד, עוד מילדות. גדלתי בבית עםשני הורים הנדסאי אדריכלות, אימי עדיין במקצוע ובעלת משרד קטן וותיק משלה, אז אני מניחה שזה פשוט היה באוויר ואני נדבקתי. אני זוכרת כשהייתי ילדה הייתי עוזרת לאבא שלי לצבוע תכניות להיתר עם עפרון חצי אדום חצי כחול. בנוסף זה חלק מהאופי והאשיות שלי, אסטטיקה, סימטרייה, קומפוזיציה טובה ודברים יפים תמיד הקסימו וריגשו אותי. כשהגעתי ללימודים מייד הבנתי שאני במקום הנכון.

איפה למדת ?

החוג לעיצוב פנים, המכללה למנהל

באיזה שנה סיימת ללמוד ?

2011

מי האדריכל\מעצב שהכי משפיע עליך, ומה גרם לכך?

קרלו סקרפה Carlo Scrpa אדריכל איטלקי מהמאה 20 שעבד בעיקר בוונציה וסביבתה. נחשפתי אליו לראשונה במסגרת לימודי הסטודיו, כשנסעתי לסמסטר קיץ בוונציה, זכיתי לראות חלק מעבודותיו. אני מוקסמת מהפסוליות המינימליסטית וההומוגנית של העבודות שלו, השימוש הנרחב בבטון החשוף, הירידה לפרטים והתפיסה שהחלל הפנים הוא חלק בלתי נפרד מהחוץ, ההמשכיות והחיבור בין הפנים לחוץ.

למה באת ללמוד איתי?

האמת כי זה המקום שהיה נראה הכי רציני, עם הכי הרבה המלצות.

בשתי מילים, איך היית מגדיר את החוויה של ללמוד איתי?

סופר מקצועי ויחד עם זאת גם מאוד אישי.

ובכמה מילים למה הגדרת את זה ככה?

הכל מסודר, סדר נכון של לימוד, ספר ברור וקריא עם סרטונים שמלווים את כל השיעורים. בגלל שאני מגיעה מעולם עיצוב הפנים והקורס בצורתו הנוכחית פונה יותר לאדריכלים היו לי הרבה שאלות שהן מעבר לחומר הנלמד וכשהגעתי עם שאלות כאלו תמיד קיבלתי מענה ואקסטרה כדי שאוכל להתאים את הדברים לעבודה היומיומית שלי.

מהו שם הפרוייקט שבנית בקורס?

בית פרטי בפרדסייה

מי הלקוח, ומה הוא דרש ?

זה בית צמוד קרקע בפרוייקט קבלני של משפחה צעירה עם שלושה ילדים. היינו צריכים להתאים ולייחד את הבית לצרכים הספציפיים של המשפחה

מה היקף הפרוייקט - מה הפרוגרמה בגדול ?

מדובר בבית עם שני מפלסים, במפלס הקרקע נמצאות כל הפונקציות הציבוריות מטבח, סלון ח. משפחה וכו, ובמקומה העליונה כל הפונקציות הפרטיות של המשפחה.

מה היו הקשיים בבניית הפרוייקט ברוויט כפרוייקט ראשון בחייך ברוויט?

לעשות סוויצ’ בראש שאני לא עובדת יותר על אוטוקד לשות את הדרך בה “פותרים דברים” ברמה התכנונית והשרטוטית

איך הקשיים נפתרו?

עבדתי רק עם הספר (אני פחות מתחברת לסרטונים) הרבה שאלות, בעיקר בכיתה כשעברנו בתחילת השיעור על המודלים

איך מתנהלת העבודה שלכם עם רוויט היום? תארו לי

אני כרגע מנסה להטמיע את התוכנה בעבודה היומיומית שלי. אומנם אני עוד לא במקום ברור אבל יש לי כמה פרוייקים קטנים שאני מנסה לבחון מה התועלת והרווח שלי בקיצור הזמנים בעבודה על המחשב.

מה הפדיחה הכי רצינית שעשית אי פעם בעבודה ?

זה היה אחד הפרוייקטים הגדולים הראשונים שלי. תכננתי ארון בגדים עם דלתות אבל שכחתי לבדוק מה קורה כשפותחים אותן ולצערי הן פגשו את הכנפיים של מאוורר התקרה… אפשר להגיד שהמקרה הזה לימד אותי הרבה על החשיבות של סופר פוזיציה וירידה לפרטים של הכל…

Revit PRO

קורס רוויט מקיף לאדריכלים | מקוון

Revit EXPERT

קורס רוויט למתקדמים | מקוון

Revit Family

קורס רוויט בניית משפחות | מקוון

לתיאום שיחת ייעוץ חינם >>

Just
Ask

צריכים עזרה ?

לתקלות ובעיות ברוויט לחצו כאן

אנשי רוויט ?

הצטרפו לקהילת אנשי הרוויט שלנו
וקבלו חומרים ומבצעים שאני שולח אך ורק להם