יש כל מיני דרכים לצבוע קירות/רצפות חתוכים להיתר. קבלו סקירה על צביעות ודריסות ברוויט ובסוף דרך אחת דיי נחמדה.
עד גרסת 2019, שינויים בגרפיקה של הצ’ים בקירות בין היתר לעבודה היה דיי סיוט. רוב המשתמשים מעוניינים לעבוד עם הצ’ מלא (SOLID) וככזה צריך לעשות הרבה “סלטות באויר” כדי שזה יראה טוב בהיתר ובו זמנית יראה גם הם ההצ’ הרגיל “המלוכסן” בעבודה.
אז מה היה לנו עד 2019
אפשרות 1 - סביר
לעבוד ברמת פירוט – DETAIL LEVEL של Coarse
בעיה מס’ 1 , מאפשר רק צבע אחד לכל הקיר, אם יש לו שכבות זה לא עובד
בעיה מס’ 2, לא עובד על מדרגות בחתך.
אפשרות 2 - טוב
ליצור פרמטר ולעשות עליו תנאי (FILTER).
לדוגמה, כשקיר נקרא “בטון” צבע לי אותו בסוליד כחול.
מתי זה טוב, אם עובדים בשלב היתר רק עם שכבת בטון או בלוק, כי אם יש שכבות לקיר, הוא עדיין יצבע את כל הקיר, ופשוט נראה את הקו של השכבה, אבל היא לא תיהיה בצבע הנכון.
אבל היי, זה עובד על הכל, גם על מדרגות.
אפשרות 3 - אחלה
לשחרר מהסוליד.
אפשר להגיש היתר עם הצ’ אלכסוני בצבעים כחול ואדום. זה עובד, אני הגשתי היתרים כאלה.
בעיה, יש רשויות שיש מצב שלא יקבלו את זה.
יתרון, אפשר ליצור כמה שכבות לקיר, בהצ’ים שונים, ובו זמנית לעבוד גם על תוכניות עבודה בשחור לבן.
יש עוד אפשרות, אבל אני אחסוך מכם.
תודה רבה 2019
ב 2019 קרה משהו (חידושים ב 2019), קיבלנו את האפשרות ליצור 2 הצ’ים יחד על אותו חומר. ואז אפשר לעשות “קומבינה”, אבל אני לא אדבר עליה, אני הולך לעשות משהו הרבה יותר פשוט.
צביעות ודריסות ברוויט - איך זה לא עבד קודם?
מה שעכשיו מתאפשר פתאום, זה לדרוס את הפטרן בסוליד ושהוא עדיין ישמור על הצבע שלו.
מה זה אומר?
אם יש לי קיר עם הצ’ אלכסוני כחול, ואני דורס אותו לסוליד, הוא הופך לסוליד כחול. וככה אני יכול ליצור כמה שכבות באיזה הצ’ שאני רוצה שיהיה בתוכניות עבודה, עם הצבע שאני רוצה להיתר.
בהיתר – דירסת ההצ’ לסוליד
בעבודה – דריסת הצבע לשחור
בואו נראה
קיר עם החומרים שלו באופן "טבעי" פטרן וצבע - ללא דירסות
לפני 2019 - דריסה של הפטרן בלבד לסוליד - לא עובד - הופך לשחור
2019 - (אותו קיר) דירסה של ההצ' בלבד לסוליד SOLID - עובד !
כל גרסה - דריסה של הצבע בלבד לשחור
לפני 2019 - טריק - מה אפשר לעשות אם רוצים להגיע לאותו מצב לפני 2019
להגדיר בחומר את אותו הצבע בדיוק, גם בחיתוך (עם אלכסונים) וגם ב- Shading
במבטים של ההיתר לעבוד במצב של Consistent Color
הבעיה, צריך לעבור על שאר האלמנטים ולסדר להם את הצבע ללבן, אחרת הכל יהיה צבעוני.