[cartpops_cart_launcher]

054-8811-651

אלי שוקרי

אלי שוקרי

אדריכל, מנהל בית הספר המקוון לרוויט, כותב הבלוג "איש הרוויט"

טיפים ברויט

זהירות, הפוסט הבא נראה ארוך,ואין בו תמונות, אבל שווה כל מילה, קחו לעצמכם 5 דקות לקריאה.


כחלק משיטוטי ברשת אני נתקל בהרבה כותרת של “טיפים” אבל הפעם אלה טיפים אחרים ממה שאתם חושבים.מצאתי פוסט משנת 2015, של בחור שבינו לביני הרבה נקודות דמיון, הוא אדריכל, מדריך רויט, מטמיע את התוכנה במשרדים ויש לו בלוג. אני מזדהה עם כל מילה בפוסט וחושב שהוא חובה לכל אדריכל, ובמיוחד למתלבטים ולמתחילים מבינינו.ולכן תרגמתי אותו בשבילכם.


המאמר נכתב ע”י James Herndon, ג’יימס הוא אדריכל ויועץ BIM מארצות הברית. עובד ב REVIT כעשור, ועוזר ללקוחות לעשות את המעבר ל REVIT, ומתחזק את הבלוג revitanswers.com
 
קישור לפוסט המקורי – מתוך האתר  www.draftinghub.com
 
*הרשתי לעצמי להדגיש מילים מסויימות ולהעיר קצת הערות אישיות,
 תהנו.
 
“בשנים האחרונות ישנה שאלה מתמשכת, האם התעשיה באמת תעבור ל BIM או לא.
כיום השאלה שרוב החברות שואלות היא לא “אם” אלה “מתי” יתבצע המעבר.
בטח שמעתם שיש עקומת למידה תלולה ברויט. כיועץ BIM אני עובד עם אנשים חדשים כל הזמן ואני יכול לומר שיש הבדל גדול בין אלה שעושים את השינוי באופן חלק ומהיר ובין אלה שנאבקים ונכשלים, והשינוי הזה הוא כמעט תמיד מנטלי. וכאן אביא לכם את הטיפים שלי כדי לעזור להם לעבור קשיים בימים הראשונים שלכם ברויט.

 
1# אל תפחדו ללחוץ על כפתורים ולראות מה יקרה
 
ללמוד תוכנה חדשה זה תמיד מאיים אבל אל תשכחו את החבר הטוב CTRL+Z  (ביטול הפקודה האחרונה UNDO). בדרך כלל אתם יכולים לחזור אחורה מכל דבר שתנסו, אז אל תפחדו לבדוק מה כפתורים שונים עושים. רק תהיו בטוחים שאתם שומרים מידי פעם, במיוחד לפני שאתם מנסים כפתור חדש, אבל אם אתם מוצאים את עצמכם בתסבוכת אתם תמיד יכולים לסגור את התוכנה בלי לשמור. הדרך היחידה שתלמדו REVIT היא לנסות, אז אל תפחדו !
 

2# תזכרו שאתם כבר לא משרטטים, אתם בונים

 
זה כנראה הקושי הגדול ביותר לאנשים שמגיעים AutoCad והוא לגמרי מנטלי. אתם לא משתמשים בתוכנת שרטוט חדשה, מה שאתם עושים עכשיו שונה ביסודו מזה. אתם ממש בונים את הפרוייקט ואתם צריכים לחשוב מחדש על דרך העבודה והתהליך,  זה נורמלי, אבל זה יכול להיות מתסכל, אז תשמרו על ראש פתוח לשינוי.

3# אל תפחדו לשאול שאלות “מטופשות”

 
אני לא יכול להגיד כמה פעמים ראיתי אנשים עושים “קומבינות” כדי להשיג משהו בזמן שהיה לפעולה הזו כפתור או פתרון אחר מובנה. לדוגמה, חברה שייעצתי לה בנו פמלי מורכב של מפלס בזמן שיש את האופציה מובנת בכפתור ליד הכפתור של המידות. במקום להגיד: “היי איך אתה עושה את זה?” הם בזבזו שעות על בעיה שיכלה לקחת כמה שניות.

4# דעו איך לשאול

 
אז את מי אתם שואלים אם יש לכם שאלה ברויט?
קודם כל את אנשי קהילת אנשי הרוויט שלנו, בקבוצת “אנשי הרוויט – שאלות ורעיונות” שם אני ועוד חברים שמחים לענות. אתם יכולים לשאול את ספק התוכנה, אבל הרבה מהם לא מתמחים ברויט כשלעצמו, אבל אל תדאגו, יש המון מקורות באינטרנט, נסו להקליד את הבעיה בגוגל עם המילה REVIT ותראו מה יוצא, או נסו ללחוץ על F1 במקלדת (זה יקח אתכם לעזרה באינטרנט של REVIT).
 

5#  בזבזו קצת זמן על ללמוד שפה

 
אין משהו מתסכל יותר משיש לכם שאלה אבל אתם לא יודע איך להסביר את הבעיה.  מורה טוב ינסה להבין את המשמעות של מה שאתם שואלים אבל כשאתם מקלידים את השאלה בגוגל או בשורת חיפוש של פורום החיפוש יתבצע רק לפי המונחים שכתבתם, ואלה יכולים להיות לא המונחים שREVIT משתמש בהם.

6#  היו זהירים מאוד לגבי מה שאתם מוחקים

 
אני יודע שאמרתי ללחוץ על כפתורים וללמוד ע”י קפיצה למים, אבל בדבר אחד תזכרו תמיד שאתם צריכים להיות זהירים מאוד, במה שאתם מוחקים בפרוייקט. אם יש קו תועה בפרט זה יכול להיות חלק מקיר או גג שרק מופיע כאן, ובמחיקת הקו הקטן הזה אתם יכולים למחוק גג שלם ! אם אתם מוחקים משהו כזה אתם יכולים לא לשים לב לזה זמן מה וכשתבחינו בכך זה יהיה מאוחר כבר ל CTRL+Z ביטול, אז כשאתם לא בטוחים אתם יכולים להחביא “HIDE” דברים (*הערה שלי,עדיף להבין מאיפה הדברים מגיעים ולהימנע כמה שפחות מ HIDE).  זכרו שאנשים שקוראים את השרטוטים שלכם לא יודעים זאת גם, אז היזהרו מ “למחוק את הקו הזה” , דעו מה אתם מוחקים. (*ממולץ לעבוד בכמה מבטים במקבל, ותמיד להבין למה הפעולה תגרום)

7#  לכו לבדוק באופן קבוע מה אתם ממדלים 

 
הרבה אנשים חדשים בתוכנה שוכחים שהם בונים/ממדלים ולא משרטטים ולמרות שמה שהם רואים בתוכנית נראה מצויין זה עלול להראות מחריד בחזית או בחתך, אז עשו לעצמכם טובה והסתכלו כמה מבטים בתלת מימד ובפרספטיבות שונות מיד פעם,  או למדו לעבוד עם “SECTION BOX” במבט תלת מימדי והסתכלו על מה שאתם בונים.

8# אל תשווה בין REVIT ל CAD

 
נחזור לעניין ה”מנטלי”, אם אתם מבזבים  את כל זמנכם בלהתרכז בדברים שהיו “סופר קלים” באוטוקאד אבל אתם מתקשים בהם בREVIT,  אז אתם מתעלמים מכל הדברים הכלים החדשים המדהימים והאופציות שאתם משיגים ב BIM.  אני מבטיח לכם שאם תעבדו בREVIT במשך שנה אתם “תרעדו” מהמחשבה לחזור אחורה לקווים “טיפשים”, גם אם היו לכם “TRIM” או “TEXT” טובים יותר באוטוקאד.

9#  התאמנו קודם

 
אני יודע שזה לא תמיד אפשרות, אבל אני ממליץ ללקוחות שלי להשלים פרוייקט שלם ישן ברויט לתרגול לפני שהם צוללים לפרוייקט חי עם תקציב לוחץ ולוחות זמנים. ברויט התהליך של מידול תקרה שונה מהתהליך של מידול דלת.  אתם תרצו לנסות כל תהליך שתתקלו בו בפרוייקט טיפוסי לפחות פעם אחד לפני שתנסו אותו בלוחות זמנים.

10# אל תוותרו !

 
אל תוותרו ! כמו בהשוואה בין אוטוקאד ל REVIT באותה מידה אתם יכולים להשווה בין אופניים לאופנוע. REVIT יכול להיות יותר קשה ללמידה ויקח הרבה סבלנות, אבל אחרי שאתה מתמחה בזה אתה לעולם לא תחזור.
 
 
 

Revit PRO

קורס רוויט מקיף לאדריכלים | מקוון

Revit EXPERT

קורס רוויט למתקדמים | מקוון

Revit Family

קורס רוויט בניית משפחות | מקוון

לתיאום שיחת ייעוץ חינם >>

Just
Ask

צריכים עזרה ?

לתקלות ובעיות ברוויט לחצו כאן

אנשי רוויט ?

הצטרפו לקהילת אנשי הרוויט שלנו
וקבלו חומרים ומבצעים שאני שולח אך ורק להם